Tuesday, September 15, 2009

Bleu d'Ile d'Yeu

I remember when I was little in NZ being 'in love with ' a crimson coloured building block. Crimson was the colour my teacher called it and through that building block I felt what crimson was. I was crimson. On l'Ile d'Yeu - it's blue. Bleu, vibrant and communicative. Blue that draws you into it's depths and lulls you, rocks you and convinces you that you can breathe underwater. Everywhere you turn there is blue. Bleu outremer, turquoise, cobalt, Bleu minéral... blue forever. And just when you surface - they throw some orange at you. SPLAT!

Je me souviens, petite fille en NZ, avoir était amoureuse (et oui, c'est la seule façon de le décrire) d'une brique de construction en plastique couleur cramoisie. Cramoisie, ma maîtresse l'appelait, cra.. moi .. sie. A travers ce jouet pour enfant, je ressentais ce que c'était cette couleur rouge, non, rose! Alors rouge-rosé? Attirante et indéfinissable malgré son nom: Crimson. Elle me possédait, je lui appartenais.

Sur l'Ile d'Yeu c'est le bleu. Bleu communicative. Bleu qui respire la vie. Bleu qui t'aspire loin dans sa profondeur, qui te berce en te convaincant que tu arriveras à respirer sous l'eau naturellement et sans effort. Il faut juste lâcher prise et ... se laisser... tomber... Et puis, quand tu remontes à la surface, on te jette de l'orange ... Splatch!

No comments:

Post a Comment

Can't think of a famous quote that says 'communication makes the world go round' so you 'll just have to get my clumsy way of putting it instead ;-) Your comments are precious. Thanks for dropping by!